Ankie D’Hollander (38) krijgt plaats op Vlaamse lijst N-VA

Op 14 december 2023, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid

Gemeenteraadslid Ankie D’Hollander (38) uit Gavere neemt volgend jaar deel aan de verkiezingen voor het Vlaams parlement. Ze zal op de Oost-Vlaamse lijst van N-VA de 3de plaats bij de opvolgers verdedigen.

Haar eerste stappen in de politiek zette Ankie D’Hollander bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2012. Ze zetelt in de gemeenteraad voor de oppositiefractie Gavere durft/N-VA.
Professioneel was ze zeven jaar aan de slag als parlementair medewerker voor parlementslid Sabine Vermeulen, eerst in de Senaat en dan in het Vlaams parlement. In 2019 ruilde ze het Vlaams parlement voor de privésector. “Maar ik miste de uitdaging en keerde in november 2022 terug naar het Vlaams parlement, deze keer als parlementair medewerker voor Vlaams parlementslid en burgemeester van Maarkedal Joris Nachtergaele. Het is een logische keuze dat ik ook de Vlaamse lijst zal ondersteunen”, zegt D’Hollander.

Master bestuurskunde

“Alles wat met politiek en overheid te maken heeft, trekt mij als master in bestuurskunde. Bestuurskunde leer je uit de boeken, maar besturen leer je door het te doen”, bedenkt de politica nog.

Bron: HLN - Ronny De Coster