Gavere Durft en N-VA opnieuw samen naar kiezer

Op 16 oktober 2017, over deze onderwerpen: Activiteiten & Afdelingswerking

Het Laatste Nieuws/Vlaamse Ardennen,

Gavere Durft en N-VA trekken opnieuw samen naar de gemeenteraadsverkiezingen. Lijsttrekker wordt Karel Hubau (63). Nadine De Stercke (60) krijgt net als in 2012 de tweede plaats toebedeeld. "We zijn overtuigd van een grote vooruitgang", klinkt het zelfzeker.

Gavere Durft, een groep van onafhankelijken, en N-VA haalden bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen samen 2.524 stemmen binnen, wat hen 7 van de 23 zetels opleverde in de gemeenteraad. Exact een jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018, maken ze bekend dat ze ook nu samen naar de kiezer zullen trekken. "De complementariteit van N-VA als sterk geprofileerde partij en een lokale, zeer betrokken groep onafhankelijken, is een groot voordeel", stellen N-VA-voorzitter Veronique Dedeyne en Gavere Durft-voorzitter Isabelle Tuypens. "Er zitten bovendien ook vrij veel gelijkgestemden in ons team. De lijstsamenstelling loopt bijzonder goed. Merkwaardig is dat verschillende kandidaten zich zelf komen aanbieden."

Lijsttrekker wordt opnieuw Karel Hubau (Gavere Durft). Nadine De Stercke (N-VA) krijgt net als in 2012 de tweede plaats toebedeeld.

Nog plaats

Verder op de lijst zullen ook Kristof Blomme, Ruddy Brisson, Ankie D'Hollander, Aline Dervaux, Luc Goemaere, Wim Malfroot, Lieve Steurbaut, Isabelle Tuypens, Veronique Dedeyne, Bart Piens, Dirk De Coene, Philip Renette en Lien Van De Putte terug te vinden zijn. "Er is nog plaats voor enkele extra kandidaten, waarmee we al in bespreking zijn."

Over de ambitie van het kartel, dient

Hubau niet lang na te denken. "We zijn overtuigd van een grote vooruitgang", aldus de lijsstrekker. "Er zullen vermoedelijk minder lijsten zijn. Andere lijsten zullen dan weer een pak zwakker zijn, wat kan leiden tot een politieke ommekeer. Wij zijn na zes jaar stevig oppositie voeren alvast klaar om opnieuw mee te gaan besturen." (TVR)