Minister Weyts investeert bijna € 87.000 in Vrije Basisschool Dikkelvenne

Op 7 februari 2020, over deze onderwerpen: Gezin en jeugd

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert via het Agentschap voor infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 86.869,46 in Vrije Basisschool Dikkelvenne. Vlaanderen investeert deze regeerperiode een half miljard euro extra in schoolinfrastructuur. Die investeringsgolf zal ook in Gavere voelbaar zijn. “Investeren in onderwijs is investeren in de toekomst”, aldus bestuur N-VA Gavere.

Scholen uit het gemeentelijk, stedelijk en provinciaal en vrij onderwijs kunnen financiële steun krijgen van de Vlaamse Overheid om schoolgebouwen te bouwen of te renoveren. Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Daarmee investeert minister Weyts deze legislatuur 3 miljard euro in scholenbouw. De focus ligt in de eerste plaats op het secundair onderwijs, waar de noden het hoogst zullen zijn. Maar natuurlijk blijft er ook oog voor de andere noden.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert nu via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 86.869,46 in Vrije Basisschool Dikkelvenne.

“Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen”, zegt minister Weyts. “Wie inzet op de kwaliteit van ons onderwijs, moet ook inzetten op de infrastructuur van ons onderwijs”.