Prijzen maaltijden speelpleinwerking ter discussie

Op 27 juli 2015, over deze onderwerpen: Gezin en jeugd

Tijdens de gemeenteraad stelde de oppositie de prijsstijging van de maaltijden op de speelpleinwerking ter discussie. Kleuters betalen voortaan 3 euro in plaats van 1,5 euro voor een maaltijd op de gemeentelijke speelpleinwerking. De oppositiepartijen N-VA, Gavere Durft, De Brug en Groen stemden tegen de prijsverhoging. 'We kunnen hier niet mee akkoord gaan', stelde Nadine De Stercke (N-VA).

'We vinden ook geen advies van de jeugdraad terug, noch van het Lokaal Overleg Kinderopvang (LOK). De prijs wordt hier zomaar verdubbeld. Zijn maaltijden dan zoveel duurder geworden? Een tiener betaalt dan weer 3,5 euro. We vinden die verhoudingen toch niet kloppen.'

Jeugdschepen Gilles Van Hende (Open VLD-VOG) repliceerde dat de prijzen de voorbije jaren niet waren aangepast. 'En voor jonge kinderen is het toch ook belangrijk dat ze een volwaardige en goede maaltijd voorgeschoteld krijgen', merkte hij op. 'De kinderen zijn trouwens niet verplicht om een maaltijd te nemen. Zo zijn er veel die hun eigen lunch meebrengen.'

Bron: Het Nieuwsblad